top of page
חיפוש
  • nissimamos95

הלוואות בערבות המדינה – איך זה עובד?

עודכן: 7 במאי 2020

הלוואה בערבות המדינה היא אפיק הלוואה משתלם ביותר לעסקים קטנים ובינוניים, ומאפשר להם לקבל הלוואה בתנאים מצוינים. מטרת הקרן לסייע בצמיחת המשק הישראלי והיא מתאימה לעסקים הזקוקים לאשראי למטרת פיתוח העסק, יציאה ממשבר או לצורך איזון תזרים המזומנים.


כיום קיימים לא מעט גורמי מימון לגיוס אשראי לעסקים, החל מבנקים, קרנות שונות, בתי השקעות, חברות אשראי וכו', אולם דווקא הלוואה בערבות המדינה היא הפופולרית ביותר לעסקים, מכיוון שהיא מאפשרת ליהנות מסכומים גבוהים יחסית (עד 500 אלף שקלים), ללא הצורך בהתמודדות עם קשיים רבים הכרוכים בהלוואות רגילות.

רק נציין שכיום היכולת לקבל הלוואה מגופים שונים נמוכה מאוד, שהרי בנקים וקרנות שונות דורשות להציג הון עצמי וביטחונות על מנת להקטין את הסיכון. מאידך, הלוואה בערבות המדינה כשמה כן היא, המדינה ערבה על חלק נכבד מהסכום ומעניקה את ההחלטה לבנקים - למי לתת ולמי לסרב.


למי כדאי לקחת הלוואה בערבות המדינה?

בקצרה, הקרן מיועדת לרוב לעסקים שאין ברשותם את הביטחונות הדרושים בבנקים השונים, או יזמים ועסקים המעוניינים להתפתח ואין להם אפשרות לקחת הלוואה רגילה מהבנק. מצד שני, הלוואות בערבות המדינה נהדרות למי שמעוניין לקבל תנאים טובים כמו גרייס לחצי שנה, ריבית נמוכה וכו'.



בואו נראה את המסלולים הקיימים בהלוואות בערבות המדינה:

עסק בשלב הקמה- זהו מקרה קלאסי שבו ניתן לקבל הלוואה בערבות המדינה. מסלול זה מיועד לעסקים חדשים, אך עליהם להביא 10% הון עצמי. את הבקשה ניתן להגיש טרם פתיחת העסק או כשלושה חודשים לאחר פתיחתו.

לצורך הון חוזר – בעיות תזרימיות וקשיים הם חלק משגרת חייהם של עסקים רבים, ולכן הלוואה בערבות המדינה יכולה לאפשר לעסקים אלה להחזיק את הראש מעל המים ולהתגבר על המשבר. במסלול זה יש להגיש תוכנית עסקית מפורטת או תוכנית שיקום אשר מעידה על יכולת החזר ההלוואה.

השקעה ופיתוח העסק – מסלול זה מתאים לעסקים המעוניינים לפתח את העסק לדוגמה לפתוח מחלקה חדשה, לרכוש מכשור חדש, לרכוש סחורה וכו'. במסלול זה קיימת השתתפות עצמית של 25% מהסכום הנדרש, ובנוסף יש צורך בהגשת תוכנית עסקית המפרטת את כוונות הצמיחה של עסק.

איך זה עובד בפועל?

על מנת לקבל הלוואה בערבות המדינה, על היזם או בעל העסק להכין תוכנית עסקית מפורטת, המכילה את אופן התנהלות העסק העכשווית והעתידית ובעיקר את הדוחות הכספיים והרווחים העתידיים. כמו כן, עליה להכיל את המטרות שהעסק רוצה להגשים ואת יכולת החזר ההלוואה.

חשוב מאוד לבצע תוכנית עסקית על ידי יועץ עסקי מקצועי המתמחה בתחום זה, מכיוון שתוכנית עסקית ראלית, מפורטת וישימה תשפיע לטובה על קבלת ההחלטה למתן ההלוואה. כמו כן, יש צורך להגיש בקשה מסודרת ולהמתין לקבלת התשובה.

לסיכום, הלוואה בערבות המדינה מונה מנעד רחב של יתרונות כמו ריבית נמוכה ביחס לשוק, אפשרות לגרייס של חצי שנה, בירוקרטיה קלה יחסית מבחינת בטחונות, סכומי כסף גבוהים ועוד. אולם, על מנת להגביר את הסיכוי לקבלת ההלוואה, חשוב מאוד לפעול בצורה נכונה, הן מבחינת תהליך ההגשה והן מבחינת הכנת התוכנית העסקית.

לייעוץ ותיאום עם המומחים של מסודרים, צרו איתנו קשר עוד היום ונעשה הכל כדי שתקבלו הלוואה בערבות המדינה >>>

19 צפיות0 תגובות

פוסטים אחרונים

הצג הכול
bottom of page